تقابل اندیشه ها- (نوشته ای از آقای عرفان)

داشتم مطلبی تحت عنوان "رضا پهلوی وجناب صد رد صد" نوشته آقای محسن کردی در سایت حزب مشروطه ایران، گذشته از متن اصلی چیزی که نظرم رو بیشتر جلب کرد کامنتی بود که از طرف آقای عرفان ذیل مطلب نوشته شده بود.
نشان و آدرسی از نویسنده کامنت پیدا نکردم و چون بنظرم متن خوب و رسایی بود اینجا میزارم تا کمکی کنم برای انتشار نظری که منطقی و صحیحه.
"
عرفان
درود بر کافه نادري هاي گرامي
تقابل انديشه ها
نظام پادشاهي مشروطه نظامي است تعريف شده و موجود و نظام جمهوري هم نظامي است تعريف شده و موجود يعني بهمان اندازه که نظام جمهوري مشروعيت دارد نظام پادشاهي هم مشروعيت دارد.
اين دو نوع سيستم حکومتي در اينده ايران قطعا روزي به راي گيري گذاشته خواهد شد و نهايتا اين راي و خواست مردم خواهد بود که نوع نظام اينده را مشخص خواهد کرد. اين دو نوع سيستم اداره حکومت کانديداهايي دارد که لازم است مواضع و ديدگاهاي کلي انها مورد بررسي قرار بگيرد:
اکثر جمهوري خواهاني که براي جمهوري انقلاب کردند معتقدند که فقط و فقط نظام جمهوري ايران را سعادتمند خواهد کرد و نظام پادشاهي و کانديداي ان را به رسميت نمي شناسند اين امر در عدم حمايت جمهوري خواهان از اقدام فراجناحي و فراحزبي کانديداي نظام پادشاهي بر عليه علي خامنه اي کاملا مشهود است. اين در حالي است که کانديداي نظام پادشاهي همواره هر دستي را که حول اتحاد و همکاري بر عليه ديکتاتور بوده حتي اگر از طرف جمهوري خواهان بوده باشد به گرمي فشرده است. حتي اين کانديدا در اقدامي بشر دوستانه در حمايت از دشمنان قسم خورده اش به سازمان ملل و اوباما نامه مينويسد.

اکثر کانديداهاي جمهوري اعم از بني صدر و رجوي و موسوي ها و ... هرگز تعامل شفاف و سازنده اي با رسانه ها و مطبوعات نداشته اند مگر اينکه بنگاه بي بي سي انها را احضار کند تا کمي شادماني بکنند. انها خود را انقدر بزرگ و بالا مي بينند که هرگز حاضر به مصاحبه با رسانه ها و خبرنگاران مستقل نميشوند و اين کار را کسر شان خود ميدانند اما کانديداي نظام پادشاهي نه تنها بارها با رسانه ها و تلوزيون هاي مختلف مصاحبه کرده و پاسخگوي سوالات بوده بلکه با خبرنگاران مستقلي چون مسيح علي نژاد نيز با وجود اينکه ميداند که او مخالف صد در صد اوست مصاحبه ميکند و پاسخگوي سوالات ميشود. اين امر پاسخگو بودن اين شخص را در مقابل ملت به اثبات ميرساند.
کانديداي نظام پادشاهي پارلماني با اينکه هيچ گذشته تاريکي ندارد اما خيلي ها به طرز بسيار نا جوانمردانه و نا بخردانه اي مسئوليت نارسايي هاي زمان پدرش را به گردن او مياندازند ولي با اين حال اين کانديدا از دوران پدر تاج دارش انتقاد کرده و حتي در کتابش هم به ان اشاره کرده است . اين کانديدا همواره تاکيد ميکند که رسالت او تا زماني که مردم را بپاي صندوق راي بکشاند تا ازادانه سرنوشت خود را رقم بزنند ادامه دارد و در اين راه دست ياري بسوي جمهوري خواهان دراز ميکند اما انها هرگز حاضر به همکاري با او نميشوند.
اما ان طرف سکه جمهوري خواهان قرار دارند که هرگز حاضر نشدند که اعتراف کنند که خراب کردن خميني بر سر ملت کار انها بوده و کار اشتباهي بود. انها هرگز حاضر به اين اعتراف نيستند که وقتي چهره خميني را در ماه ديدند چهره بختيار بخت برگشته را که هرچي داد ميزد اقايان اينم ازادي هايي که ميخواستيد ديگر چه ميخواهيد را نديدند.
اقاي بني صدري که اکنون به کانديداي پادشاهي انتقاد هاي بي مورد ميکند خود هيچگاه حاضر نشد که به گذشته تار خودش اعتراف کند. اينکه حکم کشتار کفار کرد را پشت تريبون اعلام کرد خود دليلي بر اثبات اين مدعاست.

اگر بحث جمهوري خواهان اينست که نظام پادشاهي پارلماني منجر به ديکتاتوري ميشود بنده معتقدم که اولا با استناد به اينکه ما رهبراني برجسته و ملي که مواضعي صريح و شفاف در قبال اينده ايران اعلام کنند در سطح جمهوري خواهان نداريم ضمنا بدون اينکه به نام و فاميل و اينکه کانديداي نظام پادشاهي پسر کي ميباشد به مواضع و اقدامات او توجه کنيم ميبينيم که يک سر و گردن از همه بالاتر است کجاي اين گفته اشکال و يا موردي دارد که اقايان مدام بر اين کانديدا خرده ميگيرند *بياييد حول 3 محور اصل برگزاري انتخابات ازاد براي تعيين نوع نظام اينده - اعلاميه جهاني حقوق بشر و جدايي دين از دولت اتحاد کنيم*
از طرفي در نظام پادشاهي مشروطه شاه حق دخالت در سياست را ندارد و قانون دست او را خواهد بست اما رئيس جمهور ميتواند با حزب بازي و تعويض قانون با حزبش راه رو براي ديکتاتوري هموار کنه نمونه ان سوريه روسيه ونزولا و .... همچنين از طرفي طبق امار سازمان ملل ? کشور از ?? کشوري که داراي بهترين شرايط زندگي در دنيا هستند با حکومت سلطنت مشروطه اداره مي‌شوند پس خواهش ميکنم بياييد چوب لاي چرخ همديگر نکنيم و بخاطر ايران که شده در کنار هم قرار بگيريم تا زودتر ملت رو از چنگال خامنه اي خون اشام نجات بدهيم.
بياييد براي يکبار هم که شده پرده هاي تعصب و بي خردي را کنار بزنيم و انديشه ها را مورد کاوش قرار دهيم نه اسم ها را اگر اينکار را بکنيم يقين بدانيد ايران راه سعادت و کمال را پيدا خواهد کرد . بنده نه سنم به نظام قبلي قد ميدهد نه جيره خورده نظام قبلي هستم نه عاشق چشم ابروي شخصي خاص هستم و نه در پي بت سازي هستم بلايي که پدران من با بت کردن خميني به سر من اوردند بلکه با خرد خود انديشه ها را مورد کاوش قرار دادم و به اين نتيجه رسيدم که نظام پادشاهي مشروطه بهترين گزينه براي ايران من ميباشد. اگر شما هموطن جمهوري خواه من فکر ميکنيد که سيستم مد نظر خودتان براي ايران بهتر است هيچ اشکالي ندارد حق راي شما محفوظ در واقع دقدقه همه ما سربلندي اين سرزمين اهورايي است ولي خواهشي که دارم اينست که بياييد چشممان را بر روي واقعيت ها نبنديم و از روي تعصب و کينه و بي خردي به هم ديگر نپريم و به هم تهمت نابه جا نزنيم چون اين کار نه تنها هيچ کمکي به ما نخواهد کرد بلکه باعث ميشود که ديکتاتور روزهاي بيشتري بماند و خون هاي بيشتري بريزد در ان صورت ما هم مسئول خون هاي ريخته شده خواهيم بود.
اکنون نه شاهي وجود دارد نه مصدقي پس خواهش ميکنم بياييد به اين بحث هاي پوچ و بي ارزش که هيچ کمکي به مبارزه ما نخواهد کرد خاتمه بدهيم . تمام تصميماتي که ما ميگيريم بايد براساس اينده باشد نه براساس گذشته البته ما بايد از تجارب گذشته خود استفاده کنيم نه اينکه ان را محور قرار دهيم اين همان چيزي است که کانديداي نظام پادشاهي در مصاحبه با مسيح علي نژاد بر ان تاکيد داشت ولي متاسفانه خيلي ها هنوز درگير مسائل گذشته هستند و خود را اپديت نکرده اند و اين بي فرهنگي و عقبماندگي سياسي ما را ميرساند و تا زماني که نتوانيم خرد محوري را جايگزين تعصب ورزي و گذشته محوري کنيم حتي اگر جمهوري اسلامي را هم سرنگون کنيم همون اش است و همون کاسه
پاينده ايران
January 11, 2012 10:49:33 AM 
"

نظرات

پست‌های پرطرفدار