آیا اسلام دین صلح و دوستی است؟

آیا اسلام دین صلح و دوستی است؟
این سوال برای بیشتر مردم کشورهای غربی در مورد این مذهب وجود داره.
رفتار خشونتبار و وحشیانه مسلمونها نسبت بخودشون و بقیه از یک طرف و تبلیغات مسلمین ساکن بلاد کفر از طرف دیگه باعث سردرگمی همه شده. اما چطور میشه در مورد یک مذهب بدرستی نظر داد؟ و اینکه قضاوت درست چه منفعتی برای جامعه داره.
اسلام شامل قرآن بعنوان کلام الله، سنت پیغمبرش و حدیث میشه. این مجموعه اساس دین اسلام رو تشکیل میده و تغییر پذیر نیست اما بخشهایی از اون قابل تفسیره که همین بخشها مورد مناقشه مسلمین جهانه.
گروهی با استناد به آیه های مکی قرآن که لحنی صلح جویانه تر داره و مربوط به زمانی میشه که محمد قدرتی نداشته و شروع کارش بوده این دین رو دینی رحمانی و صلح دوست معرفی میکنن و اساسن منکر خشونت موجود در بخشهای بعدی قرآن یا رفتار محمد هستن یا این بخشها رو کتمان میکنن و نادیده میگیرن. نمونه این گروه در کشورهای غربی کم نیست. افرادی شناخته شده مثل مجید نواز، مسلمون تندرویی که بعد از زندانی شدن در مصر متحول شد و دیدگاه جالبی به اسلام پیدا کرد.
گروهی اما به کل مجموعه ارائه شده توسط محمد استناد میکنن و خواهان اجرای کامل دین اسلام از راه برقراری شریعت بعنوان قانون الهی هستند. طالبان، القاعده، داعش و ... گروههایی هستند که هیچ بخشی از قرآن یا سنت محمد رو مخفی یا انکار نمیکنن و خواهان برقراری اسلام راستین طبق نص صریح قرآن و سنت محمد هستن.
تو کشورهای غربی هم هستند کسانی که این دیدگاه رو تبلیغ میکنن و خواهان برپایی شرع و اسلام در همه دنیا هستن. یکی از نمونه های معروفش انجم چادوری در انگلستانه که چند ماه قبل بجرم حمایت از تروریسم دستگیر شد.*
از نظر این مبلغ اسلامی:
" نمیشه ادعا کرد که گیاه خوار هستی در حالی که ساندویچ بیف داری گاز میزنی!"
بنظر من امثال انجم چادوری صادقانه حرف میزنه و درست میگه. هرچند که گفته هاش همه نفرت انگیزه اما حداقل رک و راست آنچه بهش اعتقاد داره رو عنوان میکنه در مقابل گروههایی که سعی میکنن تا از اسلام چهره ای صلح طلب نشون بدن در کمال وقاحت فقط بخشهایی رو معرفی میکنن که بشه از اسلام ظاهری مصلح ساخت.
منظور این نیست که همه مسلمین تروریست هستن، خیلیها اسمی مسلمان هستن چون مسلمون بودن انتخابی نیست و از والدین به کودک میرسه و قابل تغییر نیست اما، حداقل کاری که میشه کرد اینه که با نشون دادن چهره واقعی اسلام راهکار مناسب برای مقابله با اون و افرادی که تلاش میکنن اسلام راستین رو برپا کنن پیدا کرد.
------
پ.ن 1:
مجید نواز با اینکه دیدگاه نسبتن معقولی به اسلام داره و منطقی در مورد اسلام و برخورد با اون نظر میده اما گاهن حس عربیش میزنه بالا و چرندیاتی در مورد ایرانیها میگه
موسس بنیاد کولیوم
پ.ن 2:
انجم چادوری گروههای تندروی و رادیکال زیادی رو ایجاد و یا رهبری کرده مثل المهاجرون. خیلی از مسلمونهایی که تو عملیات تروریستی شرکت کردن و یا به داعش ملحق شدن باهاش رابطه داشتن.

* دستگیری و محاکمه انجم چادوری "لینک مجله تلگراف"


نظرات

پست‌های پرطرفدار