پاسخی به دوستان دنبالگی و آموزش سیب زمینی بودن

متنی تحت عنوان دوستان دنبالگی در دنباله لینک شده بود. اول در بخش نظراتش نوشتم ولی بهتر دیدم همینجا تو وبلاگ خودم نه بعنوان نظر زیر لینک که در پاسخ به متن نویسنده و همینطور اتفاقاتی که منجر به نوشتنش شده بنویسم.
اصل مطلب رو اینجا میشه خوند و اینجا هم صفحه مروبطه در دنباله.
موضوع مربوطه به مشاجرات و فحاشیهایی که در زیر لینکی بین من و کاربر دیگه ای در گرفت.
متین 88 در مقاله ای که معمولن فقط  ما ایرانیها توانایی نوشتنش رو داریم کرده در مورد خوبی سجایای اخلاقی و بالا بردن آستانه تحمل و ادب و شخصیت خانوادگی در مقابل فحاشی و زشت بودن درگیری لفظی تا ذکر خیری از مدیران سایت دنباله!!!
با خوندن متن اول فکر کردم در مورد توجیهات ممنوع شدن ورود زنان به ورزشگاهها برای دیدن فوتبال لینک شده! اما نخیر اشتباه کردم.
 اما اصل مطلب، من بارها گفتم که ما ملت بیماری هستیم. ما اگر بشه اسممون رو ملت گذاشت منحرفیم. بحث فحاشی نیست. مشکل یک نفر یا دو نفر که نیست. یک جامعه بیماره. 
ما ملت پریشان با جامعه ای عقب افتاده هستیم. بنظر من جوامعی پیشرفت میکنن که یک سری اصولی رو تعیین میکنن و بهش احترام میزارن. روی همین اصول حقوق بشر و در حقیقت فردیت هر عضو جامعه رو تعریف و پیاده میکنن. و بهش احترام میزارن. این اصول هویتشون رو تشکیل میده و میشه خط قرمزشون. به آزادی بیان معتقد هستن ولی روی این اصول پا نمیزارن. برای همین هم هست که در موقعیتهای دشواری که احتیاج به اتحاد عمومی و همبستگی کلی دارن براحتی به نقطه هایی از مشترکات تکیه میکنن در حالی که هنوز با هم اختلاف نظر دارن. ما این اصول رو نداریم و اگر داریم رعایت نمیکنیم. مثال میزنم. 
در امریکا پرچم و ملیتشون براشون نقطه مشترکه ( میدونم که جاهای دیگه هم هست مثال میزنم)، دمکراتها و جمهوریخواهها سر و کله هم بزنن ولی کشور، میهن پرستی و هویت ملیشون خارج بازیهای سیاسیه.
تو تایلند به اسکناسهاشون که عکس پادشاهشون روشه احترام میزارن با اینکه نه ثروتمند هستن و نه اوضاع درست و حسابی.
اما ما چی؟ ما هیچ پرنسیپی نداریم. ما کلن هویت ملی برامون مهم نیست، بجاش بیگانه پرستیم. اصلیت خودمون رو فراموش کردیم و هویت جعلی و بیگانه ای رو قبول کردیم و داریم دائمن ترویج میکنیم. هویت اسلامی! هویت مذهبی!!!
دین و مذهب عامل اتحاد نیست. هویت ساز هم نیست. ساده است درکش، بعنوان مثال همه جای دنیا(حتی ایران) میری پاسپورت میگیری که ملیتت رو مشخص کنن. چون مرزها بر اساس ملیتهاست نه مذاهب.
اول باید پات روی یه خاکی باشه بعد مسلمون باش مسیحی و هر دینی دیگه ای رو انتخاب کن. هیچ چیزی رو خدا بغیر از وطن برای یک ملت، مقدس خلق نکرده و هیچ فردی رو مقدس نیافریده. وقتی مذهب بشه هویت و بخواد جای هویت ملی رو بگیره تراژدیهای احمقانه رخ میده و بدبختیها شروع میشه.  اسلام برای ما یک دین وارداتیه. اساسن با ملیت ما دشمنی و تضاد داره. احتیاج به ارایه سند فکر نکنم باشه. دورتا دورمون میتونیم ببینیم. در طول تاریخ هم نشون داده که قابل اتکا نبوده و نیست برای اینکه باعث اتحاد یک ملت واحد بشه.
ما کاری از پپیش نمیبریم چون به ریسمون اشتباهی چنگ میزنیم. اسلامیستها مذهبشون رو هر روز بیشتر از دیروز مقدستر میکنن و دایره این تقدس رو افزایش میدن برای اینکه جلوی ملی گرایی گرفته بشه و در نتیجه جلوی متحد شدن مردم که پیامدهای خودش رو داره سد بشه.
این مقدمه طولانی رو گفتم تا برسم اینجا که برای من عجیبه چرا اینقدر راحت با توجیه ادب و متانت و شخصیت از کنار مهمترین مسائل زندگیمون میگذریم. کی گفته سکوت در مقابل گروه و تفکری که مسبب همه بدبختیهای ماست نشانه شخصیت و تربیت خانوادگی ماست؟؟؟ چرا فکر میکنیم خانواده ما یعنی بابا و مامان و خواهر و زن و خاله و عمه؟ پس تکلیف بقیه ایرانیها چیه؟ هر کی خارج دایره فامیلی ما باشه خانواده ما محسوب نمیشه؟؟؟ 
کمی فکر کن به این منطق که داری انتشار میدی و عده ای هم که باید بگم متاسفانه بیشتری از کسانی هستن که دوست میدونمشون و میدونم وطن دوستن تصدیق میکنن؟!؟! اینجا صحبت از دعوای سر تغذیه مهد کودک نیست که با حکمت لقمان بخوایم درس اخلاق بدیم.
صحبت از ملیته! صحبت از توهین به یه جاییه که رسمه بهش بگن وطن!!!
متین عزیز، منطق نوشته ات همون تظاهراتهای سکوته 2 سال پیشه. نتیجه رو داریم میبینیم. من اون موقع هم مخالف سکوت بودم الان هم مخالفم.
برای من هویت و وطنم به اندازه خانواده ام اهمیت دارن. برای من رضا شاه بعنوان یک ایرانی که قدمی برای این مملکت برداشت اندازه خانواده ام و اندازه آبروم مهمه. چه فرقی میکنه که به اون ایرانی فحش و ناسزا بگن یا به خانواده من؟
برای من هر دو یک اندازه مهم هستن.
جمهوریخواه، سلطنت طلب، مشروطه خواه و... هرکدومتون که ادعای میهن پرستی میکنین ولی ساکت رد میشین از کنار توهین به هر ایرانی چه رضا شاه چه نادر شاه و هر کسی که بقدر سوزنی نشون داده که ایرانیه و وطنش رو دوست داره این روچطور توجیه میکنید؟ تربیت خانوادگی؟ شخصیت؟ شخص ثالث؟ متاسفم ولی این توجیهات بیشتر از سر باز کردنه و خنثی سازی.
2 سال و اندی پیش جرقه ای زده شد و اون اتحاد بوجود اومد، اون روزی که 3 تا 5 میلیون( اصلن بگو 2 میلیون) معترض تو خیابون بودن و همه خاموش، از بالای پایگاه بسیج زدن و کشتن و اون جمعیت عظیم همچنان خاموش!!! تاشخصیت خانوادگیش رو نشون بده؟؟؟ میشه توضیح بدی بهم، نگاه شخص ثالث اونجا کجا بود؟ اون شخص ثالث که ما رو پیروز دیده رو میشه معرفی کنی؟ به اون جناب شخص ثالث بگو بره برای مادر ندا و بقیه کشته شده ها پیروزی رو تعریف کنه.
بهتره کلاهمون رو بزاریم بالاتر، اونی که میاد به رضا شاه توهین میکنه ولی علی و محمد و تیر طایفه اش رو به اسم اعتقاد مذهبی مقدس میدونه باید انگولکتون کنه. علی آدم کشت رضا شاه هم کشت، کدوم به ایران خدمت کرد؟ کدوم باید برای ما مقدس باشن اگر قرار باشه فرد مقدسی تعریف کنیم؟
اسممون ایرانیه اما زیر گوشمون نقشه آذربایجان جنوبی نشونمون میدن! ادعا میکنیم سینه چاک ایرانیم جلو رومون به یک ایرانی توهین میکنن!
اون شخص ثالث شما چیزی در مورد تجاوز به زندانیهای کهریزک با شیشه نوشابه شنیده؟ پس حاشا به ایرانی بودن ما که بخاطر نشون دادن شخصیت والای خانوادگیمون در مقابل کسی که براحتی توی یک سایت ایرانی فارسی مینویسه و با افتخار و به تمسخر شیشه نوشابه رو به یکی از ما یادآوری میکنه بخاطر اینکه میدونه عرضه نداریم جلوش واستیم. راست میگه که حریف نداره. چون همه ما نگرانیم که بگوشه شخصیت خانوادگیمون خدشه ای وارد بشه. 
معذرت میخوام متین جان، آموزش پاستوریزه بودن همه جا مفید نیست. خوبه بعضی وقتا قلقلک بشه آدم تا حداقل خودش بفهمه که فرقش با سیب زمینی چیه. خوبه بعضی وقتا اعتراض کنه، خوبه بعضی وقتا جلوی کسی که داره حقت رو میخوره، بهت توهین میکنه و شخصیتت رو و همه باورهات رو لجن مال میکنه واستی.
دوست من، ما ملتی به اندازه کافی سیب زمینی هستیم. لطفن بیشتر آموزش و پرورشش ندید. فکر نمیکنی وقتشه که اعتراض کنیم؟
اگر عرضه نداریم دو تا مزدور خائن و تجزیه طلب وطن فروش رو از یک سایت و دنیای مجازی بیرون کنیم مطمئن باش در دنیای حقیقی بیشتر از این لیاقتمون نیست.
بنظر من بجای اینکه خنثی بودن رو ترویج کنیم بیایم یاد بدیم که میشه دست بدست هم داد و کاری کرد. میشه فحش خورد ولی ساکت نموند. میشه کتک خورد و کتک زد.
شخصیت خانوادگی این نیست که تو خونه آدم به خانواده آدم دست درازی کنن ولی بخاطر نشون دادن آستانه تحمل بالا تجمل کرد و گذشت. این اسمش بی غیرتیه نه تربیت خانوادگی. تجزیه طلب یا مزدور بسیجی تو این سایت همون حکم رو داره. اینجا یک سایت ایرانیه با زبان فارسی، یعنی خونه ماست. امیدوارم مدیران دنباله هم بخونن اینها رو. 
در دنیای حقیقی شیشه نوشابه بهمون فرو میکنن و در دنیای مجازی شکلش رو نشونمون میدن.در دنیای حقیقی خواهر و مادر و زنمون رو به جرم بد حجابی جلوی چشمهای گندمون و دوربینهای موبایلهامون میبرن در دنیای مجازی به اسم تقدس اسلام و مسلمین فحش کشمون میکنن و ما در جهت حفظ شخصیت و تربیت خانوادگیمون دلخوشیم به تظاهرات سکوت.
باشد که صبح دولتمان بدمد!  

نظرات

پست‌های پرطرفدار